Nederlands Media Nieuws 8-8-2018
Beyond Outdoor haalt 1,3 miljoen op
Beyond Outdoor, een Nederlandse startup in digital out of home, heeft 1,3 miljoen euro opgehaald voor de realisatie van twee digitale reclamemasten op twee A-locaties bij de drukste verkeersaders in Nederland. 900.000 euro haalde founder Danny Tournier op middels een crowdfundcampagne via het platform van Collin Crowdfund. De resterende 400.000 euro werd geïnvesteerd door de aandeelhouders zelf. De financiële injectie volgt op twee eerdere tranches van in totaal 3,5 miljoen euro.
Tournier: “Wij willen outdoor adverteren voor zoveel mogelijk partijen interessant maken. Dankzij de digitalisering zijn de mogelijkheden ongekend. Daarnaast hebben we het palet aan inkoopmogelijkheden dusdanig verbreed, dat we ook kleinere adverteerders aan ons weten te binden. Alleen zo wordt Digital Out of Home een vanzelfsprekend en significant onderdeel van campagnes.”
In de afgelopen drie jaar werd in totaal al bijna 5 miljoen euro geïnvesteerd in Beyond Outdoor. Medio 2015 haalde Beyond Outdoor zijn eerste financiering ten bedrage van 1,5 miljoen euro euro op bij Rabobank en bij investeerders voor de ontwikkeling van de eerste drie locaties. Een jaar later werd nog eens 2 miljoen opgehaald bij de bank en investeerders, ten behoeve van nieuwe locaties en de benodigde liquiditeit. Nu, in 2018 haalt Beyond Outdoor voor de financiering van twee nieuwe reclamemasten en de benodigde hard- en software opnieuw ruim 1,3 miljoen euro op. Naast een extra investering van aandeelhouders ten bedrage van 417.000 euro, haalde Tournier € 900.000 op via het platform van Collin Crowdfund. In twintig dagen staken 529 investeerders gemiddeld 1701 euro in de onderneming. In ruil voor de vijfjarige lening ontvangen zij een vaste jaarlijkse rente van 8 procent.