Crowdfund campagne met bekende Nederlanders

Nieuwe leningaanvraag: FoodFirst Network

Het idee voor het te lanceren food- en gezondheidsplatform FoodFirst Network is ontstaan vanuit de formules Life & Cooking en 24Kitchen. De ervaring die CEO Jan Dekker daar opdeed vormde de kiem voor de ontwikkeling van het nieuwe toekomstgerichte food- en gezondheidsplatform FoodFirst Network. Nu niet alleen met koks, maar ook met artsen, diëtisten en beweegexperts.

Rudolph van Veen, bekend als meesterpatissier en meesterkok in televisieprogramma’s zoals Life & Cooking en 24kitchen, is één van de “food gezichten” van het platform. CEO Jan Dekker heeft 26 jaar kennis en ervaring in de televisiewereld en dan vooral achter de schermen. Rudolph en Jan kennen elkaar dan ook al jaren. Jan Dekker is met zijn bedrijf House of Talent al 18 jaar manager van Rudolph, maar ook al 26 jaar de manager van Irene Moors, en daarvoor ook nog van diverse andere bekende tv-persoonlijkheden.

De gevraagde financiering via Collin Crowdfund is  € 750.000,- met een ondergrens van € 500.000,-. De looptijd is 54 maanden inclusief een aflossingsvrije periode van 6 maanden. De rente bedraagt 8% gedurende de gehele looptijd. Ga naar de pitch.

Collin was jarig!

Collin werd begin juni 3 jaar. Dit vierden wij d.m.v. een seminar samen met o.a. onze succesvol gefunde ondernemers. De gastsprekers waren René Savelberg van McSense en Gerrit Draad van Mindbiz. Wij kijken terug op een mooie dag!

Laatste kans: win een exclusief arrangement Efteling Bosrijk

Investeer en maak kans op een exclusief arrangement Efteling Bosrijk voor 6 personen t.w.v. € 1.000,-! Deze actie geldt voor iedereen die in de maand juni investeert in een crowdfunding project bij Collin. Klik op deze link voor de openstaande leningaanvragen en de actievoorwaarden.

Crowdfund Coach aan het woord: Guus Oerlemans

Als Crowdfund Coach bij Collin begeleid ik leningnemers van begin tot eind in het crowdfund traject. Zo ook bij de case BoBeSt, welke gisteren is gefund op ons platform. Het is mooi om te zien hoe we samen met de ondernemer van een eerste informatief gesprek, via het uitwerken van de leningaanvraag en het bijbehorende fiat van onze Risk Coach en directie tot de perfecte pitch voor BoBeSt zijn gekomen.”

”Een goede pitch is de kers op de taart van een crowdfund campagne, aangezien deze kort en bondig de belangrijke informatie over een onderneming en ondernemer(s) aan de investeerders communiceert. Als Crowdfund Coach leer je een bedrijf van binnen en van buiten kennen, door de historie, maar met name de toekomstperspectieven uitgebreid te bespreken met de ondernemers (altijd op locatie). Het mooie van mijn werk is dat iedere case maatwerk is. Geen enkele onderneming of ondernemer is namelijk hetzelfde. Een passende financieringsoplossing vinden voor de klant is echt mensenwerk!”

Crowdfunding Top 10: week 25

Een mooie week voor Collin in de Crowdfunding Top 10 van De Breed & Partners. Onze Partner Knab Crowdfunding staat op plaats 1 en daarnaast staat Collin op alle oneven plaatsen in de top 10. De hele Top 40 lezen kan via deze link.

Ondernemers in het nieuws!

Wist u dat een goed georganiseerde crowdfunding campagne niet alleen zorgt voor financiering van ondernemingen? De campagne draagt ook bij aan extra naamsbekendheid en zelfs ambassadeurschap voor een product of dienst. In deze rubriek vindt u een selectie van publicaties in de (vak)media over gefinancierde projecten via Collin.

”De ‘Beltona Boys’ gaan Europa in”
(Het Algemeen Dagblad, 25 juni 2017)

De vrienden Wim van Leeuwen en Marcel Commers hebben nu ruim een jaar het sportkledingbedrijf Beltona in bezit. Met een compleet nieuwe kledinglijn hebben ze afgerekend met het wat stoffige imago van Beltona en nu willen ze ‘Europa in’. De Beltona Boys zijn niet bang dat zakendoen hun vriendschap schaadt. ,,Vriendschap is juist de basis.’’ Lees verder.

”Voetbalshop: Crowdfunding leverde direct leverancierskorting op”
(Geld & Ondernemen, 6 juni 2017)

Voetbalshop is een van de grootste webwinkels uit ons land met een omzet van 15 miljoen euro in 2016. Om verdere groei te financieren is er een crowdfunding-project gestart, en met succes! Begin dit jaar werd in 17 dagen anderhalf miljoen euro opgehaald bij in totaal 847 investeerders. Wij gingen met de ondernemer in gesprek om hierop terug te blikken. Lees verder.

”Contact Center specialist Soleo haalt € 500.000,- op voor uitbreiding”
(Emerce, 8 juni 2017)

Het afgelopen jaar heeft Soleo Van Dijk Educatie, Beslist.nl en CCV, leverancier van betaaloplossingen, aan zich weten te binden. Om deze groei in goede banen te leiden investeert het bedrijf een half miljoen in de uitbreiding van het aantal eigen medewerkers naar meer dan 200 extra werkplekken, ICT, tooling en nieuwe huisvesting. De benodigde financiering voor deze investeringen werd opgehaald via een co-financiering door Collin Crowdfund en Rabobank Apeldoorn. Lees verder.