Deskundigheid; een van Collins kernwaarden

Met toegankelijkheid, passie en transparantie als onderwerpen in mijn voorgaande blogs, zijn we nu aangekomen bij onze laatste kernwaarde: Deskundigheid. Deze kernwaarde mag dan als laatst aan bod komen, maar is absoluut niet minder belangrijk.

Binnen de wereld van crowdfunding hebben wij te maken met verschillende wet en regelgeving vanuit bijvoorbeeld de Autoriteit Financiële Markten (AFM) en De Nederlandsche Bank (DNB). Op de hoogte zijn en blijven van alle regels, procedures en voorschriften is van groot belang. Daarnaast is onze kennis en kunde voor het beoordelen van de kredietwaardigheid van onze leningaanvragers cruciaal voor het kunnen bieden van een goede financieringsoplossing voor de ondernemer, en daardoor een goede investeringskans voor onze investeerders. Hoe zorgen wij hiervoor?

Deskundigheid van onze medewerkers

Ten eerste beschikken de medewerkers van Collin over brede kennis. Deze varieert van kennis over kredietanalyse tot aan wet en regelgeving en ICT. Onze Crowdfund Coaches zijn uitstekend opgeleid binnen de financiële wereld en beschikken over een brede financieringskennis. Zij begeleiden onze leningnemers van A tot Z over het proces, de mogelijkheden en de risico’s.

Interne vakkennis op het gebied van o.a. IT, marketing, bedrijfskunde, recht, economie en bank & verzekeringswezen zorgt voor een breed en deskundig Collin team.

Externe opleiding

Mocht een (nieuwe) medewerker van Collin bovenstaande kennis nog niet in huis hebben, dan krijgt hij of zij onder meer de gelegenheid om een externe opleiding omtrent bankzaken te volgen. Via NIBE-SVV bieden wij bijvoorbeeld de opleiding ‘Inleiding Bankbedrijf’ aan. Dit is een toonaangevend instituut voor professionals binnen de financiële sector. Via deze opleiding duiken onze medewerkers twee maanden lang in de werking van de financieringswereld. De opgedane kennis kunnen zij gebruiken in hun dagelijkse werkzaamheden bij Collin.

Naast de opleiding ‘Inleiding Bankbedrijf’ krijgen de medewerkers van Collin alle ruimte voor andere persoonlijke en professionele ontwikkeling. We sporen iedereen aan om eens in de zoveel tijd een (opfris)cursus te nemen of een korte opleiding te volgen. Medewerkers hebben zelf de vrijheid een interessant en relevant onderwerp te kiezen.

“Ik heb mijzelf mogen inschrijven voor de training ‘Zakelijk Schrijven voor Hoger opgeleiden’ bij het NCOI. Gedurende deze periode word ik dagelijks gemotiveerd door mijn collega’s en worden successen samen gevierd.”

Janneke Sprangers, Marketeer Collin Crowdfund

De nieuwe opgedane kennis wordt samen met de bestaande kennis wekelijks aan elkaar overgedragen middels ons ‘Opleidingsuur’. Dit opleidingsuur werd tevens kort aangehaald in het blog omtrent onze kernwaarde ‘Passie’. Wij dragen namelijk met passie onze kennis over aan collega’s. Onze communicatieafdeling dient bijvoorbeeld op de hoogte te blijven van huidige veranderingen in de crowdfinance wereld, en onze servicedesk dient bijvoorbeeld inhoudelijke kennis te hebben van actuele investeringskansen. Via deze weg blijven alle medewerkers van Collin op de hoogte van inhoudelijke kennis van iedere afdeling en blijven we elkaar versterken.  

Met trots dragen wij onze kernwaarde Transparantie uit. Wij begrijpen als geen ander hoe belangrijk dit is voor alle belanghebbenden en geloven hier een unieke aanpak in te hebben binnen onze branche. Transparantie geeft vertrouwen en vertrouwen biedt ongekende mogelijkheden voor ons allemaal.

Jeroen ter Huurne

Jeroen ter Huurne is oprichter en algemeen directeur van Collin Crowdfund, marktleider in de Nederlandse crowdfinance markt.

Ervaringen van investeerders

Vragen over investeren?

E-mail
info@collincrowdfund.nl

Telefoon
085 401 6546

Bereikbaarheid
Werkdagen van 9.00 – 17.00 uur.

Investeren bij Collin

  • Aantrekkelijk rendement
  • Kredietwaardige leningen
  • Loyaliteitsprogramma
  • Online portefeuille