14538

ROBBIES 365

€ 75.000  |  7,5% rente  |  60 maanden  Investeerders: 51
Reeds
geïnvesteerd

100 %

Verlopen
inschrijftijd

9 %

Risicoscore
Dun & Bradstreet
Laag risico
Collin
Credit Score
Goed
Deze leningaanvraag is op 19-06-2015 in 2 uur volgeschreven door 51 investeerders

Samenvatting

ROBBIES 365 is een onderscheidende, fysieke ontmoetingsplek waar men kan winkelen, proeven, ontspannen, snuffelen en werken. Een nieuwe eigentijdse ‘hotspot’ in Den Bosch, van bijna 1.000m2 met een bijzondere mix van producten en merken op het gebied van “Fashion, Lifestyle & Food”. Zeven dagen per week kan men hier terecht om te winkelen, maar ook voor heerlijke koffie, een gezond ontbijt en in de middag voor een hemelse lunch. 

ROBBIES 365 vestigt zich in de Verwersstraat in een voormalig bankgebouw. De Verwersstraat is een zeer prestigieuze straat midden in het centrum van Den Bosch.

Financieringsbehoefte

Voor investeringen in ROBBIES 365 wordt een deel van de financiering gezocht via crowdfinance. Het totale financieringsbedrag bedraagt € 500.000,-, waarvan door de Rabobank een financiering wordt verstrekt van € 210.000,-. Nikkie Wolfs brengt zelf een bedrag in van € 75.000,- en door leveranciers en inner crowd wordt een lening verstrekt van € 140.000,-. Het gewenste leenbedrag via Collin Crowdfund is € 75.000,-. Hierdoor kan de opstart en de geprognotiseerde groei worden gefinancierd en kunnen de kansen in de markt optimaal worden benut. De looptijd is 5 jaar met een lineaire maandelijkse aflossing. Rentevergoeding: 7,5%.

Structuur

Creatief brein achter ROBBIES 365 is Nikkie Wolfs (33 jaar). Business partner Youph van Leeuwen (oprichter LifeStyle Home Collection) zal ondersteuning en begeleiding bieden op het gebied van inkoop, branding en retail. De eenmanszaak is volledig eigendom van Nikkie Wolfs.

Risico

De Dun & Bradstreetscore kwalificeert een laag risico. De Collin Credit Score komt uit op ruim voldoende. Het betreft een eenmanszaak waardoor Nikkie Wolfs persoonlijk aansprakelijk is voor de lening.

Video Pitch

Leendoel

Het gewenste leenbedrag van € 75.000,- zal worden gebruikt als onderdeel van de totale investering in verbouwing, voorraad, werkkapitaal en inrichting.

Ondernemer

Nikkie Wolfs (33 jaar), zelfstandig ondernemer in retail, denkt, voelt en handelt in merkbeleving. Haar kracht zit in het ontwikkelen van nieuwe concepten en het succesvol uitbouwen hiervan. Het opzetten van een retailconcept, de identiteit bewaken, handhaven en uitbouwen daarvan is haar expertise. Daarnaast zit het zorgen en verzorgen in haar bloed en heeft zij een enorme passie voor koken. In meerdere opzichten en situaties is zij altijd de gastvrouw, de “chefkok”, de regelaar, de organisator en zorgt zij voor een glimlach op ieders gezicht. Dat is haar kracht: van iets wat “simpel lijkt”, iets groots en bijzonders maken! Kernwoorden die bij haar passen zijn: gepassioneerd, doorzetter, gedreven, sociaal, enthousiast, leergierig maar ook zakelijk.

Zij heeft Marketing & Communicatie gestudeerd in Tilburg en Concepts & Brands aan de Hoge School van Amsterdam. Zij is in het bezit van horecapapieren en heeft de cursus Middle Management gevolgd.

Vaardigheden: Creatief en ruimdenkend, sociaal en communicatief sterk, zelfstandig, organisatievermogen en inzicht, kennis op het gebied van marketing & branding, technische kennis op het gebied van grafische programma ́s.

Werkervaring bij onder andere:

  • Oil & Vinegar: Marketing Assistent
  • LifeStyle Home Collection: Marketing Manager
  • Mcgregor Fashion Group: Visual Marketing Manager (Interim)
  • Moultipel Collection (Interim): Concept developer
  • Eichholtz Interior: Marketing & Organisatie (Interim)
  • Braxton Home Collection: Marketing Manager

Onderneming

Collectie
Bij ROBBIES 365 vindt men een bijzondere mix van producten en merken op het gebied van “Fashion, Lifestyle & Food”. De producten hebben te maken met onze dagelijkse bezigheden. Op het gebied van zowel mode, wonen en eten vind je inspirerende boeken en een diversiteit van Europese modemerken die om de acht weken worden aangevuld. Verder is er een ruim assortiment van exclusieve parfums en ‘home fragrance‘ uit Parijs en een mooie collectie bijouterie uit onder andere Bali, Zuid Frankrijk en het mooie Holland. Je vindt er unieke antieke meubels die gevonden worden over de hele wereld, woonaccessoires die van je huis, een thuis maken en kookaccessoires die jouw diner écht bijzonder maakt. Producten die de vrouw van deze wereld doen verblijden.

Daghoreca: Hier vindt je een ruime keuze aan lekkernijen die een lach op je gezicht brengen en traditionele koffies die met verse koffiebonen, liefde en vakmanschap door onze barista’s worden bereid. In de middag biedt de kaart een keuze uit heerlijke authentieke lunchgerechten, bereidt met ingrediënten van topkwaliteit. Er wordt zoveel mogelijk met biologische en ambachtelijke producten uit zowel binnen als buitenland. Hierdoor smaakt het niet alleen lekker, maar voelt het ook nog eens goed!

Alles wordt gepresenteerd op een hedendaagse wijze. De passie waarmee wordt gewerkt is te proeven in de gerechten die worden geserveerd. ROBBIES 365 heeft een puur karakter hetgeen terug te vinden is in alle facetten.

Doelgroep
Vrouw, gezin, werelds, nieuwsgierig, klassiek. Modaal tot bovenmodaal inkomen. Woonachtig in Den Bosch, Vught en Oisterwijk. Leeftijd tussen de 35 – 55 jaar, 2-3 kinderen, rijdt Fiat, Mini, Jeep, Range Rover of Volvo. Keuken/koken is een belangrijk onderdeel in het gezinsleven. Geniet van haar koffie, heeft een sociaal druk leven, voor vriendinnen neemt ze de tijd, sport regelmatig. Leest de Linda, Ariadne, VT Wonen, Jamie & Delicious.

Shopt bij kleine boetieks, maar ook bij de Zara. Lokale delicatesse zaken, keurslager, merken als Lancaster, Estee Lauder, Rituals, New Balans, Phillipe Model, American Apperal, Moscow, Leon&Harper en Denham vindt je terug in haar kledingkast. Loopt het liefst door de weeks in haar spijkerbroek en op haar sneakers. Vakantie bestemmingen Ibiza, Italië en Frankrijk. Social media: Facebook, Instragram en Pinterest.

Visie en Missie
De visie is een onderscheidend fysieke ontmoetingsplek creëren waar je kunt winkelen, proeven, ontspannen, snuffelen en werken. Nikkie’s missie is om binnen drie jaar een “LOCAL HERO” te worden in Den Bosch en omstreken: “The Talk of the Town”. De consument blijven verbazen en verrassen met nieuwe en vernieuwende producten en merken. In de toekomst zal ROBBIES 365 zich gaan ontwikkelen op het gebied van private labeling en zullen er meerdere artikelen worden ontwikkeld waaraan een eigen identiteit wordt gegeven.

Gedachtegoed
ROBBIES 365 neemt je mee naar meer dan gemiddeld, brengt een lach op je gezicht, maakt kleine gebaren groots, inspireert en brengt nieuwe herinneringen.

Interne doelstellingen
Ondernemen begint bij de bron! Een nieuw bedrijf oprichten waarbij het te verhandelen artikel en de onderneming aan de onderstaande criteria dient te voldoen omdat daarmee het succes van de nieuwe organisatie wordt vergroot.

– Waarde 
Het artikel moet een absolute waarde hebben. Alle handelingen die gedaan worden om het artikel te verhandelen zijn even kostbaar bij een duur product als bij een goedkoop product. Prijsstelling van de producten is gemiddeld tot hoog.

– Bereikbaarheid
Aankoopmomenten en koopbehoefte veranderen tegenwoordig heel snel. Om hier zoveel mogelijk op in te spelen is ROBBIES 365 zeven dagen per week geopend en zal een deel van de collectie in de nabije toekomst ook verkrijgbaar zijn via de webshop.

– Beleving 
In beweging blijven en inspelen op behoefte. Entertainment en beleving spelen hierbij een essentiële rol. ROBBIES 365 zal daarom activiteiten organiseren in en om de winkel.

– Kwaliteit
Door de massaconsumptie & -productie is er een behoefte ontstaan naar de echtheid, puurheid en kwaliteit van producten. ROBBIES 365 werkt met kwaliteitsproducten in alle facetten. ROBBIES 365 zal met name in food & beverage werken met lokale producten.

– Bron/Marge
Door gebruik te maken van inkoopkanalen in het buitenland zal ROBBIES 365 deels inkopen bij de bron en daarmee de tussenhandel overslaan waardoor er een hogere marge ontstaat bij verkoop van het product.

– Pop Up/Shop in Shop 
De hoeveelheid aantal m2 leent zich om de volgende formules uit te werken: Pop Up Shop waarbij een merk/ondernemer zijn of haar product presenteert die binnen het concept van ROBBIES 365 past. Minimaal drie maanden, maximaal 6 maanden. De Shop in Shop formule een zeer belangrijk onderdeel om voorraadkosten en huurkosten te minimaliseren.

– Service (persoonlijk)
De klant staat centraal, middels een aantal bijzondere service en persoonlijk gerichte acties (USP’s) die binnen het concept worden gerealiseerd. Deze acties zijn onder andere: Drop Your Shopping Bag Service, Home Delivery, Gift Service en de Wish List. Vier belangrijke onderdelen binnen de experience store ROBBIES 365. Koester je klanten en leg ze in de watten (= community building).

Organisatie
Exploitatie door één ondernemer en 11 werknemers (fulltime en parttime) en één business partner: Youph van Leeuwen. Hij is oprichter (1992) van het internationale merk en groothandel “LifeStyle Home Collection”. Hiervoor was hij restaurateur en eigenaar van twee succesvolle horeca formules in Amsterdam en Haarlem. Middels de opgebouwde kennis en ervaring op het gebied van inkoop (internationaal), branding en retail ondersteunt hij Nikkie Wolfs.

Concurrentie en marktpositie
De concurrentie is minimaal en zeker niet op het niveau van ROBBIES 365. Nederlandse concepten zoals ‘Marqt’, ‘Stach’ en ‘Hutspot’ zijn grote inspiratiebronnen voor ROBBIES 365. In alle grote steden van Nederland (Amsterdam, Den Haag, Haarlem, Rotterdam & Utrecht) zijn soortgelijke formules te vinden, echter nog niet in Den Bosch.

ROBBIES 365 zal zich met name in het midden en hoge prijssegment begeven. Unieke meubelstukken (unique pieces) hebben een unieke prijs. Dat geldt ook voor de ‘fashion & food’ merken. De kwaliteit is hoog. Om ervoor te zorgen dat ROBBIES 365 bereikbaar blijft voor een brede groep zal er een juiste mix zijn van “goedkopere” en “duurdere” producten, maar zullen er geen concessies worden gedaan als het gaat over de kwaliteit van de geselecteerde producten en merken. De bereikbaarheid is optimaal: 7 dagen per week geopend. ROBBIES 365 opent vroeger en sluit later haar deuren dan haar concurrenten. Hoge service staat centraal en een aantal persoonlijke gerichte acties binnen het concept zijn onderscheidend. 

Op basis van kennis en ervaring van Nikkie Wolfs en Youph van Leeuwen staat er een krachtig team met zeer goede inkoopbronnen en een ruime ervaring in marketing & branding. ROBBIES 365 heeft hiermee een onderscheidend vermogen niet alleen in product, beleving en promotie, maar ook in prijs en winstmarges.

Structuur

Robbies Company is de huidige benaming van de eenmanszaak van Nikkie Wolfs, dit zal worden gewijzigd naar Robbies 365.

Financieringsbehoefte

De totale financieringsbehoefte bedraag € 500.000,-. Deze kan als volgt worden gespecificeerd:  

Verbouwing € 49.000,-
Bedrijfsuitrusting  € 145.000,-
Voorraden € 258.000,-
Werkkapitaal (liquide middelen)      € 48.000,-
 Totaal € 500.000,-
Financiering Rabobank           € 210.000,-
Eigen inbreng Nikkie Wolfs          € 75.000,-
Financiering inner crowd            € 50.000,-
Leveranciers € 90.000,-
Lening via Collin Crowdfund     € 75.000,-

Leenbedrag: € 75.000,-
Looptijd: 60 maanden, lineaire aflossing
Rente: 7,5%

Cijfermatige onderbouwing
Door de Rabobank wordt € 210.000,- gefinancierd. Hiervan wordt € 175.000,- verstrekt als vijfjarige lening en € 35.000,- in de vorm van een rekening courant krediet. Van derden uit de omgeving van de onderneemster wordt € 50.000,- geleend in de vorm van een vijfjarige lening. Op basis van betalingsafspraken met leveranciers (30-60 tot 90 dagen) en leveranciers op consignatie basis wordt in totaal € 90.000,- gefinancierd.

Risico

De lening wordt verstrekt aan de eenmanszaak waardoor Nikkie Wolfs hoofdelijk aansprakelijk is voor het gehele leenbedrag.

Dun & Bradstreetscore
De Dun & Bradstreetscore kwalificeert een laag risico en is gebaseerd op de vorige onderneming van Nikkie Wolfs.

Collin Credit Score

De Collin Credit Score is een gewogen score die is gebaseerd op basis van de mix van solvabiliteit, rentabiliteit en liquiditeit. De berekening van de Collin Credit Score komt uit op ‘ruim voldoende’.

Rentabiliteit
Er is sprake van een nieuw concept, waarbij een aanloop in omzet te verwachten is. De onderneming is naar verwachting echter wel vanaf het eerste jaar winstgevend na aftrek van de arbeidsbeloning, mede door een behoorlijk lange huurvrije periode. Voorzichtigheidshalve kwalificeren we als gevolg van de aflossingsverplichtingen de rentabiliteit als ‘matig’.

Solvabiliteit
Mede door de eigen inbreng van de onderneemster, bedraagt de solvabiliteit na het eerste jaar ruim 20%. Score: voldoende.

Liquiditeit
Er is sprake van een excellente liquiditeit (vlottende activa/kortlopende schuld bedraagt in jaar 1 reeds 2,8) aangezien het grootste deel reeds op langere termijn (5 jaar) is gefinancierd.

Samenvattend: 
Rentabiliteit: matig
Solvabiliteit: voldoende
Liquiditeit: excellent
Overall: ruim voldoende

Extra beloning

Speciaal voor de liefhebbers en vrienden van dit stoere en creatieve concept introduceert de eigenaresse: ROBBIES CLUB 365, een exclusief lidmaatschap dat 365 dagen lang vele voordelen biedt voor het bedrag van € 365,-.

ROBBIES 365 gaat zich vestigen in een voormalig bankgebouw (Lentjes & Drossaerts). De oude kluizen zitten nog steeds in het gebouw en staan als bijzonder symbool voor het exclusieve lidmaatschap van CLUB 365. Leden van de club krijgen, indien gewenst, een vermelding op het ledenbord en ieder lid krijgt een originele geldbox aangewezen in één van de oude bankkluizen. Deze geldbox heeft een uniek nummer, gekoppeld aan de club kaart. Twee keer per jaar ligt er een boodschap in met een bijzondere verrassing.

Andere voordelen voor de leden zijn:
• 15% korting op de hele collectie

• Maandelijks de CLUB 365 aanbieding
• Pre Sale Members Only Night
• Gratis deelname proeverijen en events
• Drop Your Shopping Bag Service

Voor alle investeerders biedt ROBBIES 365 een gratis lidmaatschap aan voor één jaar. Wij hopen u te mogen verwelkomen dit najaar.

De waardebon met unieke barcode zal worden verzonden via Collin, aangezien de investeerders anoniem zijn ten opzichte van elkaar en de ondernemer.

Deel deze leningaanvraag!

Laatste investeringen

Anonieme investeerder heeft € 1.500 geïnvesteerd.
19-06-2015 om 11:40
Anonieme investeerder heeft € 1.500 geïnvesteerd.
19-06-2015 om 11:37
Anonieme investeerder heeft € 1.000 geïnvesteerd.
19-06-2015 om 11:35
Anonieme investeerder heeft € 3.000 geïnvesteerd.
19-06-2015 om 11:35
Anonieme investeerder heeft € 500 geïnvesteerd.
19-06-2015 om 11:33

Reacties

Investeerder – 6568
17-06-2015 14:41
wat een leuk en gaaf concept. Ik ken Nikkie niet persoonlijk maar dit soort mensen help ik graag…. Met deze energie, dit concept en deze ondernemer blijft RETAIL altijd bestaan. Service, collectie, beleving, goed financieel onderbouwd… knap staaltje werk en enorm goed dat jonge ondernemers de handen uit de mouwen steken opzoek naar nieuw succes.

H.J.M.M. Wolfs
18-06-2015 14:25
Natuurlijk doe ik mee ! Heel veel succes en een dikke kus

Investeerder – 6617
18-06-2015 14:25
Ook ik wordt helemaal vrolijk van -en draag graag bij aan dit soort ideeën en vooral de spirit die ik voel in je verhaal! Echte beleving.

Investeerder – 6577
18-06-2015 16:05
Wij geloven in jou, Nikkie, in je concept en in het success dat Robbies 365 zal hebben !
Blij bij de early adopters te horen. C. (I. volgt nog… haha)

Investeerder – 6599
19-06-2015 8:00
Geloof in het concept en inderdaad sterke onderbouwing.
Fijn dat er nog echte retail ondernemers zijn.
Ik zie Nikkie graag groeien met Robbies 365!

Investeerder – 6628
19-06-2015 10:22
Nikkie, wens je heel veel success met ROBBIES !!

Investeerder – 4945
19-06-2015 11:21
Heel veel succes gewenst met dit mooie, leuke en ambitieuze concept! Succes!

Investeerder – 5714
19-06-2015 11:21
Nikkie, je bent enthousiast en dat werkt aanstekelijk. Hou dit vol, want je zult nog genoeg hobbels op de weg tegenkomen.Het concept is helemaal goed, past in deze tijd als warme tegenhanger van het internet shoppen. Ik denk dat jij dat gaat bewijzen. Daarom mijn investering. Heel veel succes en doorzettingsvermogen!

Ondernemer




Nikkie Wolfs

Crowdfund Coach


Marc Kogels