ICT Magazine 30-05-2018
Sultan CRM aan vooravond van nieuw CRM en DMS tijdperk
Sultan CRM is een Nederlandse softwareontwikkelaar van CRM-systemen voor accountancy kantoren en het MKB. De afgelopen periode heeft Sultan CRM een nieuwe generatie CRM- en DMS-systemen ontwikkeld, gebruiksvriendelijk en betaalbaar. Systemen die aansluiten bij de strategieveranderingen die bij accountancy kantoren plaatsvinden.
Voor de ontwikkeling van deze nieuwe systemen was er een financieringsbehoefte. Deze financiering is verkregen door een succesvolle crowdfund campagne via Collin Crowdfund. De lening aanvraag is binnen een uur volgeschreven door 127 investeerders.
Veranderingen vragen om een oplossing
‘Veranderingen zijn vaak het gevolg van zowel technologische ontwikkelingen als veranderingen in de wetgeving’, vertelt Jos Nijsen, mede-eigenaar van Sultan CRM. ‘We zien ook een verandering in de strategie van accountancy kantoren. Nieuwe verdienmodellen dwingen tot prijsafspraken en een strakke monitoring van deze afspraken, denk hierbij aan projectbenadering en budgetbewaking. Ook dient de beschikbaarheid van informatie device onafhankelijk te zijn.’
Deze veranderingen en de hierdoor noodzakelijke ICT oplossingen vragen om een verandering in denken, gedrag en uitvoering. De praktijk heeft uitgewezen dat bedrijven die in staat zijn om deze verandering te realiseren, vaak ook in staat zijn om op andere organisatorische gebieden slagvaardig te handelen zoals een CRM-systeem aansluitend op deze veranderende strategie.
De nieuwe strategie heeft geleid tot een nieuwe generatie CRM- en DMS-systemen van Sultan CRM. Nieuwe CRM oplossingen die vóór de accountants maar ook mét de accountants zijn ontwikkeld.
Succesvolle crowdfund campagne
Voor het ontwikkelen van nieuwe CRM-oplossingen was een financiering benodigd om onder andere nieuwe consultants in dienst te nemen. Dit is verkregen via een succesvolle crowdfund campagne via Collin. De lening aanvraag van € 100.000 was binnen een uur volgeschreven door 127 investeerders.