25654

TicketsPlus

€ 200.000  |  7,5% rente  |  60 maanden  Investeerders: 241
Reeds
geïnvesteerd

100 %

Verlopen
inschrijftijd

1 %

Risicoscore
Dun & Bradstreet
Laag risico
Collin
Credit Score
Ruim voldoende
Deze leningaanvraag is op 15-11-2017 in 1 uur volgeschreven door 241 investeerders

Samenvatting

Ticketsplus is meer dan een ticket!

Ticketsplus is jarenlang een succesvol e-commerce bedrijf gespecialiseerd in de verkoop van online tickets. De afgelopen jaren is de markt veranderd en zijn er veel aanbieders bijgekomen. Het bedrijf heeft daarom nieuwe ideeën en concepten ontwikkeld waarmee het de verblijfrecreatiebranche toegevoegde waarde biedt, helpt en ontzorgt bij het aanbieden van tickets voor uitjes en bezienswaardigheden voor zijn klanten. Dit heeft geresulteerd in Ticketsplus Regio dat in 3 varianten wordt aangeboden: 

  • Basis: bestelshop receptie, voor met name de receptie bij campings en vakantieparken; 
  • Uitgebreid: het ticketplatform, een website met ticketshops welke gebruikt kan worden als loyaliteitsinstrument of extra verdienmodel tijdens pre- en-of postboekingen rondom een verblijf;  
  • Expert: de experience service voor de meest uitgebreide service voor met name hotelgasten. 

De ondernemer Willem-Jan Brabers is zeer ervaren in deze branche en heeft bewezen dergelijke concepten in de markt te kunnen zetten.

Financieringsbehoefte
Voor de ontwikkeling van nieuwe software voor de concepten en voor werkkapitaal om deze op grote schaal in de markt te kunnen zetten, is er een financieringsbehoefte van € 200.000,-. De gevraagde financiering via Collin Crowdfund bedraagt € 200.000,-. De looptijd is 60 maanden met een lineaire maandelijkse aflossing. De rente bedraagt 7,5% gedurende de gehele looptijd.
 
Risico
Dun & Bradstreet kwalificeert Ticketsplus B.V. als Laag risico. De overall Collin Credit Score komt uit op Ruim voldoende. De debiteuren voor deze financiering zijn Ticketsplus B.V., Brabers Beheer B.V., Punch 20 B.V. en Punch Media B.V. De ondernemer W.J. Brabers geeft een persoonlijke borgtocht af van € 100.000,-. Deze heeft op dit moment een materiële waarde. De inventaris en voorraad worden in eerste verband verpand ten behoeve van Collin Crowdfund. 
 

Leendoel

De financieringsbehoefte bestaat uit middelen voor het doorontwikkelen van de software voor de nieuwe concepten en werkkapitaal om deze concepten op grote schaal in de markt te kunnen introduceren.

Ondernemer

Willem-Jan Brabers (45 jaar) is getrouwd met Jes Brabers-Robben. Samen hebben ze 3 dochters. Hij is ondernemer sinds 2005. Vanaf die tijd heeft hij Ticketsplus opgebouwd tot wat het nu is. Voor die tijd heeft hij kennis en ervaring opgedaan bij Exact Software en Telegraaf Media Groep. Hij kan worden getypeerd als een zeer gedreven, resultaatgerichte en commerciële ondernemer die op vele vlakken de samenwerking zoekt. Hij is actief in een zeer dynamische omgeving waarin hij ook nu weer bewijst tijdig te kunnen schakelen en een bedreiging om te zetten in kansen voor zijn bedrijf.

Onderneming

Historie
Ticketsplus is opgericht in 2005. Willem-Jan Brabers is een van de oprichters van het eerste uur. Samen met zijn toenmalige compagnon richtte hij een e-commerce bedrijf op voor het online aanbieden van tickets. De wereld van e-commerce stond nog in de kinderschoenen en beide heren zagen enorme kansen in de vrijetijdssector. De eerste klanten waren o.a. themapark de Efteling en wellness resort Thermae 2OOO, die het concept van online tickets volledig omarmden en getriggerd werden door de ideeën van Ticketsplus. Met een compleet pakket aan standaardservices faciliteert Ticketsplus al meer dan 12 jaar eenvoudig, veilig en efficiënt het gehele traject. De standaardservices voorzien in het samenbrengen van partners en aanbieders, de aanvragen van campagnes, de ontwikkeling van een platform, transacties, het leveren van e-tickets, technische- en consumentensupport, real-time rapportages en de financiële afhandeling. Additioneel zijn services als consultancy, maatwerk design, grafische vormgeving, marketingondersteuning en het in kaart brengen van de beleving van de consument beschikbaar.

Visie en strategie richting 2020
Inmiddels zijn de online tickets niet meer weg te denken uit de vrijetijdssector. Iedere consument is op elk gewenst moment en op elke locatie bereikbaar voor onder meer aanbiedingen en kortingsacties. Daarnaast zijn er de afgelopen jaren enorm veel soortgelijke spelers bijgekomen, waarbij je kunt denken aan Ticketmaster, Ticketscript, queue up, Eventim en Redtickets. Sommige spelers hebben een hele specifieke richting gekozen en blinken bijvoorbeeld uit in consumentenacties met retailers (queue up) en andere juist weer in de evenementensector (Ticketmaster). Naast dit gegeven, merkt Ticketsplus de laatste jaren dat de markt redelijk aan het verzadigen is. Grote acties bij bekende merken behalen steeds minder tickets. Dit komt enerzijds door het enorme aanbod, van vakantieveilingen tot Groupon en van de ANWB tot aan Jumbo’s leukste dagje uit. Anderzijds is de trend dat de uitjes steeds minder makkelijk met kortingsacties meedoen, doordat de kortingen zo hoog oplopen en de marges onder druk staan. 

Tijd dus voor de volgende stap voor het bedrijf. Mediawaarde, zichtbaarheid bij nieuwe of relevante doelgroepen, het binnenhalen van nieuwe bezoekers en de ondersteuning in sales en/of marketing blijven de elementen waar wel behoefte aan blijft en dat is precies waar Ticketsplus als de beste bij assisteert. De kansen hiervoor liggen vooral in nichemarkten door het bewerken van nieuwe markten en de ontwikkeling van sterke business concepten. 

De missie van Ticketsplus: ‘’Wij zorgen ervoor dat online ticketverkoop toegankelijk is voor zowel kleine als grote spelers in diverse sectoren. Met altijd een passende oplossing voor ieder gewenste situatie zijn wij flexibel, resultaatgericht en deskundig.’’ 

De visie van Ticketsplus: ‘’Ticketsplus ziet kansen in de verblijfsrecreatie om het aanbod én de verkoop van tickets te verhogen. Ze speelt als koploper in op de behoeften van de hedendaagse consument en toerist. We onderscheiden ons door een internationaal platform te bieden waarmee toeristen in binnen- en buitenland zowel voor, tijdens als ook na het verblijf kunnen genieten van de leukste uitjes en activiteiten in de regio. Door het faciliteren van de transacties bouwen we aan de grootste database van belevenissen’’.

Om deze missie te realiseren en deze visie in de praktijk te brengen introduceert Ticketsplus een nieuw concept:

Ticketsplus Regio
Een verbinding van de uitjes uit de regio met de verblijfsrecreatie. Ticketsplus gaat de beleving naar de accommodatie brengen. Met de kennis en expertise van hun leukste database aan uitjes willen ze de gasten verrassen. Ze bieden dit aan in 3 varianten;

  • Basis: bestelshop receptie
    Ook vanuit de campings en vakantieparken is er veel vraag om de technische afhandeling van tickets te automatiseren. Doordat deze verblijfsgasten zich steeds vaker oriënteren op uitjes buiten het park, willen de parkeigenaren hierin zowel een service- als ook een verdienmodel gaan creëren. De balie voorziet dan in de afhandeling van de tickets. De kaartenbakken met informatie over de uitjes bij de receptie voldoen dus niet meer. Het eerste aangesloten park is Roompot vakantieparken: http://roompot.weebly.com
     
  • Uitgebreid: Het ticketplatform
    Een vervolgstap is dat we ook in de pre- en post boeking onze tickets verkopen via een website met diverse uitjes. De gast kan tijdens zijn verblijf, maar ook zeker voor- en achteraf, op dit platform de tickets bestellen, betalen en printen. Dit verhoogt de loyaliteit richting het vakantiepark. http://www.roompottickets.nl 
     
  • Expert: De experience service
    Dit platform zorgt ervoor dat de frontdesk van een hotel(keten) meer service kan verlenen aan haar hotelgasten. De juiste en relevante uitjes worden in een webomgeving aangeboden aan de verblijfsgasten in combinatie met een onafhankelijke redactie die wekelijks de leukste uitjes van zijn/haar stad beschrijft. Het hotel levert niet alleen service richting hotelgast, maar bouwt ook een database op met relevante informatie over de vrijetijdsbesteding van haar gasten. Daarnaast verdient het hotel aan de commissie op de aangekochte tickets. Het eerste hotel dat deze service gebruikt is: http://crowneplazathehague.joyn.today

Markt
Ticketsplus richt zich met name op het verbinden van de leisure- en entertainment markt met partners en resellers. Door vraag en aanbod van beleving beter op elkaar af te stemmen en de belevenismarkt transparanter te maken, vergroten we de markt, zorgen we voor betere en slimmere deals en wordt er aan het einde van de rit door gebruikers meer omzet gemaakt.

Juridische structuur

In Punch Media B.V. en Punch 20 B.V. vinden op dit moment geen activiteiten plaats.

Financieringsbehoefte

Investeringsoverzicht

Ontwikkelen software  € 95.000,-
Werkkapitaal € 105.000,-
Totale investering € 200.000,-
Lening via Collin Crowdfund € 200.000,-

Leenbedrag: € 200.000,-
Rente: 7,5%
Looptijd: 60 maanden met een lineaire maandelijkse aflossing 

Er zijn op dit moment geen andere financieringen in het bedrijf.

Risico

Zekerheden en voorwaarden

  • De debiteuren zijn Ticketsplus B.V., Brabers Beheer B.V., Punch 20 B.V. en Punch Media B.V. Zij zullen de leningovereenkomst ondertekenen.
  • Er geldt een persoonlijke borgstelling voor het bedrag van € 100.000,- door W.J.G.H. Brabers. Deze borgtocht heeft op dit moment materiële waarde.
  • De huidige en toekomstige inventaris en voorraden van Ticketsplus B.V., Brabers Beheer B.V., Punch 20 B.V. en Punch Media B.V. worden verpand in eerste verband aan de investeerders van Collin Crowdfund.

Dun & Bradstreet
Dun & Bradstreet kwalificeert Ticketsplus B.V. als Laag risico en Brabers Beheer B.V. als Minimaal risico. In Punch Media B.V. en Punch 20 B.V. vinden op dit moment geen activiteiten plaats, waardoor deze niet worden meegenomen in deze risicoafweging. Overall hanteren we Laag risico, omdat de corebusiness zich afspeelt in TicketsPlus B.V. 

Collin Credit Score
De Collin Credit Score is een gewogen score gebaseerd op een mix van rentabiliteit, solvabiliteit en liquiditeit. De score is bepaald aan de hand van de cijfers over 2016 en de prognoses voor 2017 (gebaseerd op de gerealiseerde resultaten van de eerste 3 kwartalen) en 2018. De overall score is Ruim voldoende.

Rentabiliteit
Het bedrijf heeft gezonde jaren achter de rug met een omzet van boven de € 1.000.000,-. Zoals gezegd nemen de bestaande activiteiten af en worden de nieuwe opgestart. In 2016 is een omzet behaald van € 639.000 met een cashflow van € 9.000,-. Er waren geen langlopende schulden en dus ook geen aflossingsverplichtingen. In 2017 wordt op basis van de resultaten tot op heden een vergelijkbare omzet en resultaat begroot aangezien dit het transitiejaar is. Vanaf 2018 gaan naar verwachting de nieuwe activiteiten bijdragen aan de omzet en wordt een groei verwacht naar een omzet van € 875.000,- en een cashflow van € 109.000.-. Dit is toereikend voor de verplichtingen van de crowdfundlening. Dit heeft een score Excellent tot gevolg. Voorzichtigheidshalve kennen we de score Ruim voldoende toe.

Solvabiliteit
De geconsolideerde solvabiliteit bedraagt per ultimo 2016 34% op een balanstotaal van € 1.244.000,- wat Ruim voldoende is. Zoals gezegd is 2017 een transitiejaar waarin de oorspronkelijke activiteiten afnemen en de nieuwe worden ontwikkeld en opgestart. Door de dalende omzet krimpt het balanstotaal waardoor solvabiliteit ultimo 2017 na financiering zal toenemen tot 59%. De score resulteert in Excellent. Echter voor nu kwalificeren we de rating Ruim voldoende zoals deze per ultimo 2016 is.

Liquiditeit
De current ratio (vlottende activa / vlottende passiva) per ultimo 2016 bedraagt 1,3 wat Ruim voldoende is. Ticketsplus beschikt over een financiële buffer in Brabers Beheer B.V. die de ondernemer liquide wil houden of op termijn wil inzetten voor investeringen in onroerend goed. Derhalve kennen we de score Ruim voldoende toe.

Samenvattend
Rentabiliteit: Ruim voldoende
Solvabiliteit: Ruim voldoende
Liquiditeit: Ruim voldoende
Overall: Ruim voldoende
 

Extra beloning

Investeerders vanaf € 500,- tot € 1.000,-ontvangen een waardebon voor het verkrijgen van de Den Haag app. Investeerders vanaf € 1.000,- ontvangen 2 kaarten (ter waarde van € 25,-) voor de Recreatievakbeurs in Hardenberg.

Deel deze leningaanvraag!

Laatste investeringen

investeerder-40888 heeft € 500 geïnvesteerd.
15-11-2017 om 11:06
investeerder-45097 heeft € 1.000 geïnvesteerd.
15-11-2017 om 11:06
investeerder-21334 heeft € 1.000 geïnvesteerd.
15-11-2017 om 11:06
investeerder-3544 heeft € 1.000 geïnvesteerd.
15-11-2017 om 11:06
investeerder-12891 heeft € 500 geïnvesteerd.
15-11-2017 om 11:06

Ondernemer

Willem Jan Brabers

Crowdfund Coach


Marc Kogels