Variatie: als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken.

Gandhi zijn spreuk is (meestal) op mijn werk van toepassing; wat een genot ?!

En waarom vind ik mijn werk dan zo leuk? Nou, dat heeft vooral van doen met de enorme variatie die ik iedere dag beleef. Zo mag ik een paar keer per week onze dagstart meemaken. Op dat moment komt ons totale team een kort moment bijeen en worden de highlights van die dag met elkaar gedeeld. Een mooi moment om de klokken gelijk te zetten, motiverend en goed voor de teamsfeer. Overigens heb ik in de tijd daarvoor al vanuit huis mijn lees- (vooral mijn lijfblad: het FD) en social media werk gedaan. Ja, met de middag en avond momenten meegerekend ben ik zo’n uur per dag actief in de social media. Vooral mijn LinkedIn netwerk is een belangrijke bron voor nieuwe contacten en dus business.

En dan klantbezoeken; wat is dat leuk om te doen. Een kijkje in de keuken van bedrijven in de vele sectoren die wij mogen financieren. Van de bakker op de hoek tot high-tech bedrijven op een industrieterrein. En van internationaal opererende handelsbedrijven tot een startende franchisenemer in de horeca. En mijn ervaring is dat elke ondernemer c.q. onderneming z’n charme heeft. Veelal zijn het hardwerkende eigenaren die hun ziel en zaligheid in het bedrijf investeren.

Onze tweede klantgroep biedt ook mooie contact momenten; ik heb het dan over onze investeerders. Kleine en grote (qua bedragen), consumenten en zakelijke investeerders, investeerders die het puur voor het rendement doen en investeerders die meer de social impact kant of support richting de MKB ondernemer voor ogen hebben. Ook deze variatie vind ik inspirerend.

En dan heb ik het qua ‘gemiddelde werkdag’ nog niet over de overlegmomenten met medewerkers, collega directieleden, partners, etc. Of over de (te) vele mailtjes, telefoontjes, etc.

Kern van mijn blog: zorg ervoor dat je doet wat je leuk vindt; daar ben je overigens ook bijna altijd goed in. Dan hoef je (volgens Gandhi) nooit te werken en ben je toch succesvol.

Jeroen ter Huurne

Jeroen ter Huurne is mede-oprichter en algemeen directeur van Collin Crowdfund. Marktleider in de Nederlandse crowdfinance markt.