Veelgestelde vragen Zivver

Op deze pagina vindt u de meest gestelde vragen met betrekking tot het gebruik van de beveiligde e-mailserviceprovicer Zivver.

Wat is Zivver?

Zivver is een dienst waarmee iedereen ter wereld makkelijk en veilig gegevens kan uitwisselen. Dit omvat veilig e-mailen en het veilig delen van (grote) bestanden. De veiligheid van deze gegevensoverdrachten wordt bewerkstelligd middels versleuteling van het bericht alvorens het wordt verzonden. Een versleuteld bericht kan alleen door de beoogde ontvanger ontsleuteld en daarmee gelezen worden. 

Waarom maakt Collin gebruik van Zivver?

Collin hecht grote waarde aan de vertrouwelijkheid in de communicatie tussen haarzelf en haar klanten. Omdat Collin gebonden is aan landelijke en Europese wet- en regelgeving aangaande bedrijfsfinancieringen en crowdfunding, zijn wij op bepaalde momenten genoodzaakt om vertrouwelijke informatie van onze klanten op te vragen, of deze te verzenden. Met Zivver is Collin met inachtneming van o.a. privacywet– en regelgeving in staat om deze gegevensuitwisseling uit te voeren. 

Moet ik een Zivver-account aanmaken om beveiligde bestanden of berichten te kunnen versturen of ontvangen?

Het is niet noodzakelijk om een Zivver-account aan te maken om met Collin beveiligd te communiceren. Als u geen account heeft, ontvangt u via sms, telefonisch of per mail een code waarmee u het bericht kunt openen. Wanneer u wel een Zivveraccount heeft kunt u het bericht meteen lezen zodra het in uw inbox verschijnt, u heeft dan géén verificatiecode nodig. 

Hoe kan ik een Zivver-bericht lezen?

In het bericht van Zivver staat een knop met de naam “Open bericht”. Wanneer u op deze knop klikt wordt u automatisch doorgestuurd naar een beveiligde omgeving. Hier kunt u de gegevens die wij verstuurd hebben veilig openen door middel van een code. Afhankelijk van de verificatiemethode die de verzender heeft gekozen ontvangt u een code via sms, e-mail of vult u de toegangscode in die met u is afgesproken. Daarna kunt u het bericht lezen. 

Hoe kan ik een Zivver-bericht beantwoorden?

Zodra u zich in de beveiligde Zivver-omgeving bevindt, kunt u het bericht beantwoorden. Boven– en onderaan de berichtenreeks kunt u op de knop “Beantwoorden” klikken om een nieuw bericht aan te maken.

Ik heb geen sms-code ontvangen, wat nu?

Wanneer u een Zivver-bericht wilt openen komt u op de Zivver-pagina van Collin Crowdfund terecht. Daar staat naar welk mobiele nummer de sms-code wordt/is verzonden. De eerste twee en de laatste twee cijfers van uw mobiele nummer zijn inzichtelijk, zodat u kunt controleren of het juiste nummer is doorgegeven. Mocht dit niet juist zijn, dan kunt u met de link naast “Nummer niet juist?” ons op de hoogte stellen. 

In sommige gevallen kan het tot een minuut duren voordat u op uw mobiele telefoon de sms-code ontvangt. U kunt ook op de loginpagina verzoeken om nogmaals een code te versturen. Als dit niet werkt, herstart dan uw mobiele toestel en verzoek opnieuw om een code. Mocht ook dit niet werken, kunt u contact opnemen met onze servicedesk via 085 – 401 6546.

Ik ben mijn code vergeten, wat nu?

Als u uw toegangscode vergeten bent, of u heeft een vermoeden dat de toegangscode bekend is geworden bij onbevoegden, verzoeken wij dit zo snel mogelijk te melden bij uw contact bij Collin. Er wordt dan een nieuwe toegangscode voor beveiligde conversaties tussen u en Collin ingeregeld. 

Hoe start ik een conversatie via de conversatiestarter?

Om een beveiligd bericht naar Collin te versturen heeft u geen Zivver account nodig. 

  1. Klik op de link naar de conversatiestarter (die u in de mail waar er om vertrouwelijke documenten wordt gevraagd kunt vinden). 
  2. Vul uw naam en e-mailadres in. 
  3. Klik op ”Volgende”. U wordt nu gevraagd om uw inbox te checken. 
  4. Open de Zivver verificatiemail in uw inbox en klik op de “Start conversatie” knop. Op dat moment wordt er een nieuwe Zivver pagina geopend. 
  5. Kies een verificatiemethode. Deze methode wordt vanaf nu gebruikt om u te verifiëren wanneer u berichten van ons wilt openen. Om de code te versturen klikt u op de knop “Stuur mij de code”. 
  6. Vul de ontvangen code in en klik op de knop “Start conversatie”. 
  7. U kunt nu op de knop “Start veilige conversatie” klikken om veilig een bericht naar ons te versturen. U kunt eventueel (grote) bestanden toevoegen aan het bericht. 
  8. Klik op “Versturen”. U krijgt dan een bevestiging via email. Wanneer Collin het bericht beantwoord zult u eerst een notificatiebericht in uw email ontvangen alvorens u het kunt openen. 

Vragen?

Heeft u vragen in het kader van bovenstaande informatie. Dan kunt u contact opnemen via het telefoonnummer 085 401 6546 of het emailadres info@collincrowdfund.nl

Vragen?

Heeft u nog andere vragen betreft het gebruik van de beveiligde e-mailserviceprovider Zivver? Neem dan contact op via  085 401 6546 of het info@collincrowdfund.nl