Collins Jaarverslag 2022

Managementteam 2021 jaarverslag Collin Crowdfund

Het jaar 2022 van Collin Crowdfund: een forse groei van het vertrouwen in onze diensten en in het aantal verstrekte bedrijfsfinancieringen, een stijging van het gemiddeld netto rendement van onze investeerders en opnieuw het grootste crowdfinanceplatform van Nederland. Collin heeft met deze mijlpalen opnieuw een sterke groei doorgemaakt en een enorm speelveld gecreëerd voor het Nederlandse mkb en de Collin investeerders.

Opnieuw een sterke groei doorgemaakt

Sinds de start van Collin hebben 1.827 Nederlandse mkb-ondernemingen hun plannen kunnen realiseren middels crowdfinance via het Collin platform. Het afgelopen jaar waren dat er maar liefst 382. De jaarlijkse groei van het aantal leningen blijft daarmee nog steeds toenemen.

Daarnaast heeft Collin het afgelopen jaar 4.399 nieuwe investeerders mogen verwelkomen, waarmee het totaal is uitgekomen op 38.167 investeerders.

Meebewogen met de behoefte vanuit de markt

Met een gemiddelde inflatie van 11,6% over het jaar 2022 hadden de Collin-investeerders het afgelopen jaar meer interesse in investeringskansen met een hogere rente en kortere looptijden. Dit heeft ertoe geleidt dat de gemiddelde rente over het afgelopen jaar is gestegen van 6,72% over de eerste helft van 2022 naar 7,43% over de laatste helft. Daarbij zagen wij ook dat onze investeerders meer interesse hadden voor investeringskansen met kortere looptijden. Investeerders willen graag weer snel over hun geld kunnen beschikken, want wie weet hoe de wereld er over een paar jaar uitziet?

Collins jaarverslag 2022 en plannen voor de toekomst

Bovenstaande punten worden, naast vele andere onderwerpen, uitgebreid in het jaarverslag van 2022 toegelicht. Op woensdag 15 maart is dit jaarverslag gepubliceerd. De publicatie is met dezelfde visie opgezet als de voorgaande 2 jaren: de lezer tekstueel en visueel meenemen langs de ontwikkelingen van iedere afdeling van Collin. Tot slot geeft Algemeen Directeur, Jeroen ter Huurne, een vooruitblik op 2023.

“Wij verwachten de groei van Collin in 2023 door te zetten, met nog steeds dezelfde gedachtegang die wij vanaf de start hanteren: ‘zorgen dat wij de beste zijn, dan worden wij vanzelf de grootste’, aldus Jeroen ter Huurne (Algemeen Directeur)

Ervaringen van investeerders

Vragen over investeren?

info@collincrowdfund.nl

Telefoon

Bereikbaarheid
Werkdagen van 9.00 – 17.00 uur.

Investeren bij Collin

• Aantrekkelijk rendement