fbpx

Blog: Verbinding: belangrijker dan ooit

Het advies ‘werk thuis, tenzij het echt niet anders kan’ wordt vanzelfsprekend ook bij Collin in de praktijk gebracht. Dit betekent dat voor de meeste van onze medewerkers ons mooie kantoor in Oisterwijk ingeruild is voor de werkkamer thuis. Een gevolg van deze verandering is dat een goede verbinding, in de breedste zin van het woord, m.i. belangrijker is dan ooit.

Mijn wekker gaat met het thuiswerken even vroeg af als voorheen. Na het ontbijt waarbij het eerste bakje thuiskoffie genuttigd wordt ga ik naar mijn kantoor in huis (ja, gelukkig beschik ik daar over) en lees mijn lijfblad het Financieele Dagblad en ik acteer actief in de social media. En dan is er onze online dagstart. Dit is direct ook het moment dat de eerste verbindingsproblemen het beste voelbaar zijn. Niet alleen de op z’n tijd instabiele internetverbinding zorgt voor ruis, maar ook de verbinding met de andere Collin’ers voelt anders; afstandelijker. Maar toch: het is een mooi moment om de collega’s te horen en te zien. O.a. wordt de livegang van de dag besproken. De gezonde spanning over hoe snel de leningaanvraag volgeschreven zal worden is ook deze keer voelbaar. Het is uitkijken naar Collin-time: 11 uur.

De nieuwste leningaanvraag wordt om 11 uur wederom erg snel volgeschreven. Ik ben iedere keer weer trots op het grote aantal investeerders dat vertrouwen blijft houden in de leningaanvragen die wij aanbieden. Het vertrouwen dat investeerders in het Nederlandse MKB behouden is noemenswaardig. Ik durf wel te stellen dat de verbinding tussen onze investeerders en leningnemers gedurende de coronacrisis alleen maar sterker geworden is.

Wat zou ik nu graag de ondernemer en Crowdfund Coach een hand schudden om ze te feliciteren met het goede resultaat. Helaas laat de situatie dat nu niet toe en bel ik daarom met de Crowdfund Coach om hem én de ondernemer mijn felicitaties over te brengen.

De verbinding, of beter gezegd verbondenheid tussen Collin’ers, heeft het deze periode zwaar te verduren. Ik mis dat o-zo-welkome koffiepraatje erger dan ik had kunnen bedenken. De vraag ‘hoe gaat het met je?’ voelt toch een stuk minder persoonlijk via de digitale snelweg. Ik bedenk me ook hoe lastig het moet zijn voor de nieuwe Collin’ers die pas begonnen zijn en op zoek zijn naar een manier om zich verbonden te voelen met Collin. Ook de verbinding met de voor onze werkwijze zo belangrijke tussenpersonen verloopt nu moeizamer dan anders, maar we gaan straks ook niet meer terug naar altijd een live meeting. Een gezonde mix tussen digitaal en live kan prima.

Toch hebben wij zakelijk gezien weinig reden tot klagen. Het gaat goed met Collin. Onze business draait volop door. Natuurlijk is het thuiswerken niet makkelijk, maar met af en toe een online Pub Quiz of Bingo slaan we ons er samen doorheen.

We blijven onze investeerders verantwoorde investeringskansen aanbieden om de ondernemersdoelen van het Nederlandse MKB te financieren. We denken mee met ondernemers die het in deze tijden zwaar hebben en zoeken naar faire oplossingen.

Wij houden de verbinding in stand.

Jeroen ter Huurne

Jeroen ter Huurne is mede oprichter en algemeen directeur van Collin Crowdfund. Marktleider in de Nederlandse crowdfinance markt.

Lenen bij Collin

99,5% succesvol gefund
Hulp Crowdfund Coach
Korte doorlooptijd

Introductie lenen

Collin lenen video

Blijf op de hoogte



Ja, ik wil ook nieuwe lening alerts ontvangen!

Heeft u vragen?

Voor een snel antwoord op uw vraag, kijkt u bij de Veelgestelde vragen.

Vindt u daar uw antwoord niet? Neemt u dan contact op met onze servicedesk. Wij helpen u graag verder!

Contactgegevens

E-mail: info@collincrowdfund.nl

Telefoon:
085 - 401 65 46

Bereikbaarheid:
Werkdagen van 9 - 17.30 uur.